Održiva urbana mobilnost

Emisije gasova iz cijelog saobraćajnog  sektora povećale su se za 28% između 1990. i 2018. godine, a cestovni saobraćaj drugi je najveći izvor emisija CO2 u EU. Zagušenja u saobraćaju [&hellip...



Emisije gasova iz cijelog saobraćajnog  sektora povećale su se za 28% između 1990. i 2018. godine, a cestovni saobraćaj drugi je najveći izvor emisija CO2 u EU.

Zagušenja u saobraćaju u urbanim područjima i oko njih trenutno godišnje koštaju gotovo 100 milijardi eura ili jedan posto BDP-a EU.

Preko  400 000 preranih smrtnih slučajeva  izravno je povezano sa zagađenjem zraka, a nedavno istraživanje pokazalo je da je rizik od raka  45% niži među ljudima koji su se redovno vozili biciklom na posao.

Šetnja, biciklizam i javni prevoz su „zeleni“ načini kretanja. Nisu svi načini kretanja jednako „zeleni“. Studije su pokazale da vozila poput e-skutera, zatim uber vozila i sl. nemaju uvijek pozitivan uticaj na okoliš. Čini se da sheme dijeljenja e-skutera privlače korisnike koji bi inače pješačili ili koristili javni prijevoz.

U 2018. su se prosječne emisije CO2  od strane novih vlastitih automobila povećale drugu uzastopnu godinu na 120,4 g CO2 po kilometru. Benzinski automobili prestižu automobile na dizel gorivo u prodaji ali ukupna potrošnja dizelskog goriva neprestano raste.

Više od 27% evropskih građana izloženo je nivoima transportne buke od 55 decibela (dB) ili višim, od čega je  15-20% samo buka u cestovnom saobraćaju.

Prednosti za zdravlje od vožnje bicikla: jačanje mišića, smanjenje kilaže- minimum sat vremena dnevno značajno utiče na smanjenje kilaže, ima jednak uticaj na nožne mišiće kao dizanje tegova, smanjuje stres, čuva koljena, smanjuje anksioznost, jača srce i pluća, potiče stvaranje dobrog holesterola, a smanjuje stvaranje lošeg, vožnja biciklom može usporiti razvoj artritisa i smanjiti njegove učinke na pacijente koji imaju artritis u koljenima, poboljšava krvni pritisak, reguliše probavu.

Prednosti za okoliš: manja emisija CO2, bez polutanata koje emituju auta-manje smoga, manje buke, manje potrebnog prostora za parkiranje, manje resursa potrebno za proizvodnju, manji pritisak na kaučuk zbog manjih potreba za prirodnom gumom, te manje deforestacije tropskih šuma za povećanje plantaža kaučukovca.

Ekonomske prednosti: jeftinije.

Svaki dodatni sat proveden za volanom povećava vjerovatnoću pretilosti za 6 % po osobi

Prednosti korištenja javnog transporta: poboljšava ličnu kondiciju, otklanja stres povezan s vožnjom privatnog automobila u vrijeme špice, na prosječnom putovanju akumulirat će se oko sedam puta više usputnih vježbi nego korištenjem privatnih automobila, smanjenje automobila na ulicama uvjetuje drastično smanjenje zagađenja zraka, Tokom saobraćajnih špica javni prijevoz (autobusni i željeznički) i do šest puta manje emituje gasova  po putničkom kilometru od privatnih vozila, Jedan autobus ispušta mnogo manje gasova od dvadeset automobila (posebno ako koristi LPG gorivo).