Before the Bell – Ustani i progovori protiv vršnjačkog nasilja
20 minuta do početka nastave. Učenici čekaju da zazvoni školsko zvono. Međutim, tenzije rastu i ubrzo dolazi do problema. Školska predstava o agresivnim modelima ponašanja tin...
20 minuta do početka nastave. Učenici čekaju da zazvoni školsko zvono. Međutim, tenzije rastu i ubrzo dolazi do problema. Školska predstava o agresivnim modelima ponašanja tinejdžera i vršnjačkom nasilju u školi koja plijeni pažnju gledalaca i učesnika počinje sa situacijama s kojima se učenici širom svijeta svakodnevno suočavaju. Kako se ponašati u takvim prilikama i kako imati bolje razumijevanje za probleme tinejdžera?
Biti tinejdžer nikada nije jednostavno, a kada izostaje podrška i u kući i u školi, napetost brzo raste te u nekim slučajevima završi u nasilju. Nažalost, skoro 40% učenika širom Evrope suočava se s nekim oblikom vršnjačkog nasilja i maltretiranja u školi. S namjerom educiranja tinejdžera o razlozima i posljedicama agresivnog i nasilnog ponašanja, Info centar Evropske unije u BiH je u Drugoj gimnaziji u Mostaru organizovao prvu od osam predstava o vršnjačkom nasilju čija je izvedba planirana u srednjim školama širom Bosne i Hercegovine u okviru kampanje EU za Tvoja Prava.
Tokom emotivne izvedbe, učenici i glumci Druge gimnazije iz Sarajeva su prikazali uobičajene scene iz školskih hodnika, učionica i dvorišta te kako agresivni modeli ponašanja mogu dovesti do dugoročnih posljedica u razvoju mladih. Predstava se dotiče i teme agresivnih i odsutnih roditelja, socijalizacije, prihvatanja drugačije seksualne orijentacije kao i toga šta znači biti drugačiji u društvu koje se neprekidno mijenja.
Nakon predstave, tokom forum teatar diskusije učenici su imali mogućnost razgovarati o svojim problemima sa vršnjacima kao i poslušati savjete o tome kako se ponašati i djelovati kada se susretnu sa vršnjačkim nasiljem. Složivši se da su rad na prevenciji i smanjenje broja osoba izloženih vršnjačkom nasilju kako individualna, tako i kolektivna odgovornost, učenici su zaključili da je najbolje rješenje progovoriti o problemu i pomoći onima u nevolji.