BiH slavi filmove podržane kroz Kreativnu Evropu: Umjetnost filmskog plakata

Obilježavajući Evropsku godinu kulturnog naslijeđa i doprinos programa Evropske unije Kreativna Evropa razvoju kinematografije i audio-vizuelne umjetnosti, EU info centar je organizovao izložbu „Umjetnost filmskog plakata“ u saradnji s Akademijom likovnih umjetnosti Sarajevo i Sarajevo film festivalom.

Tokom otvaranja izložbe, otpravnik poslova Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini, Khaldoun Sinno je istakao značaj kulture i podršku koju Evropska unija pruža kulturnim institucijama kako bi se ojačao zajednički kulturni identitet.

„Kultura je veoma značajna i jedan od prioriteta Evropske unije. 2018. godina je proglašena Evropskom godinom kulturnog naslijeđa i prikladno je da smo večeras ovdje ispred zgrade Akademije likovnih umjetnosti koja je i sama kulturno naslijeđe,” Sinno je izjavio, dodavši da je Bosna i Hercegovina unaprijedila kapacitete za dobijanje sredstava iz programa Kreativna Evropa time prikazujući kreativne mogućnosti Bosne i Hercegovine širom Evrope i svijeta.

Koliko je specifičan i raznolik evropski film toliko su raznovrsna i likovno-kreativna rješenja plakata za te filmove. Izložba nudi priliku sagledavanja kreativne svestranosti i umjetničke posvećenosti dizajnu filmskog plakata, vrhunske primjere filmske fotografije, majstorsku upotrebu ilustracije i profesionalno umijeće uklapanja tipografije u ukupnu kompoziciju plakata.

Svake godine tokom Sarajevo film festivala, Sarajevo je posvećeno slavljenju kinematografije i filmskih dostignuća. Mirsad Purivatra, direktor festivala je rekao da je izložba najbolji uvod u početak Festivala. „SFF je korisnik grantova programa Kreativna Evropa, potprograma Media već pet godina i to je ogromna mogućnost za nas da razvijamo Festival onako kako smo zamislili i ogromno priznanje da nas grupa nezavisnih eksperata svrstava u sami vrh evropskih filmskih festivala“, kazao je Purivatra.

Bojan Hadžihalilović, profesor Akademije likovnih umjenosti Sarajevo je istakao da su izloženi plakati dizajnirani u slavu filma i da predstavljaju divan primjer vječnog partnerstva između filmskih stvaralaca i dizajnera. „Filmski posteri koje danas viđamo su kakofonija stilova, dizajnerskih rješenja, nekada isključivo tipografijom, nekada ilustracijom, kolažom ili jedinstvenim artističkim vizuelnim senzacijama koje su često dio i najavne špice samog filma te tako ukupno čine prepoznatljiv i jedinstven stil filma i njegove komunikacije sa gledaocima,“ rekao je Hadžihalilović.

Svi filmovi prikazani na izložbi su finansirani iz EU programa Kreativna Evropa, tj. potprograma MEDIA koji promoviše zajedničke evropske vrijednosti kroz evropsko kinematografsko naslijeđe. Potprogram MEDIA osnovan je s ciljem pružanja finansijske podrške evropskom filmu audiovizuelnoj industriji od faze razvoja i distribucije do promocije. Program finansira projekte koji njeguju nove tehnologije a imaju evropsku dimenziju, podržavajući tako evropski film i audio-vizuelne radove, uključujući igrane filmove, TV drame, dokumentarne filmove i nove medije pomažući im da pronađu svoje tržište i van granica Evrope te finansira edukaciju i razvojne šeme iz oblasti filma.

Bosna i Hercegovina je postala članica programa Kreativna Evropa 2013. godine. Do danas je iz ovog granta finansirano 98 projekata u ukupnoj vrijednosti od 1,720.000 eura. Devet dokumentarnih i igranih projekata je podržano u razvoju, dok je podršku za distribuciju dobilo više od 60 filmova.

Evropska unija je značajno doprinijela očuvanju kulturno-historijskog naslijeđa tokom proteklih godina, što će se nastaviti i nakon Evropske godine kulturnog naslijeđa, budući da je to jedan od ključnih segmenata sveukupne politike EU u regionu. Za više informacija o Evropskoj godini kulturnog naslijeđa, molimo posjetite: http://europa.eu/cultural-heritage/about_en