Putovanje vozom kroz kulturno naslijeđe

„Nikad se nisam vozio vozom, odlično je bilo danas,” rekao je Davud, učenik Centra Vladimir Nazor iz Sarajeva koji je zajedno sa ostalim učenicima i nastavnicima iz Centra putovao ...



„Nikad se nisam vozio vozom, odlično je bilo danas,” rekao je Davud, učenik Centra Vladimir Nazor iz Sarajeva koji je zajedno sa ostalim učenicima i nastavnicima iz Centra putovao za Mostar novim Talgo vozom. Grupa učenika i nastavnika je imala priliku uživati u nekim od najljepšim predijela države, a putovanje vozom kroz kanjone Neretve je proglašeno jednom od najljepšim željezničkih ruta svijeta.

 

Grupa učenika i nastavnika Centra Vladimir Nazor za djecu s poteškoćama u razvoju je imala priliku za jedinstveno jednodnevno putovanje u Mostar. Za većinu njih je to bilo prvo putovanje vozom i nisu krili oduševljenje novim Talgo vozom i putem za Mostar kroz 90 tunela i istinski žitovotpisnim pejsažima. Željeznička pruga je obnovljena uz finansijsku podršku Evropske unije kako bi se unaprijedio željeznički saobraćaj i promoviralo bogato prirodno i kulturno naslijeđe Bosne i Hercegovine. Gianluca Vannini, vršilac dužnosti Odjela za socijalni razvoj, civilno društvo i prekograničnu saradnju Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini je pozdravio učenike na Željezničkoj stanici u Sarajevu i zaželio im sretan put: “Žao mi je što vam se neću pridružiti ali sam siguran da ćete uživati u putovanju i druženju s vršnjacima u Mostaru,“ rekao je Vannini.

Tokom vožnje, učenicima se pridružio Suad Kustura, šef Službe željezničke stanice Sarajevo, koji je pričao o vozu i životu na šinama: „Volim voz i entuzijasta sam. Kao dijete, gledao sam oca, otpravnika vozova, kako oblači svoj crveni šešir i sprema se za posao. Znao sam da želim biti kao on kada odrastam i nadam se da sam vas nadahnuo da zavolite vozove i bavite se nečim sličnim,” rekao je Suad dok je odgovarao na pitanja učenika o pravilima željeznica, porijeklu imena Talgo i drugim destinacijama vozova.

Učenici 10. osnovne škole Petra Bakule iz Mostara su dočekali vršnjake i vodili ih kroz istraživanje njihovog grada i bogatog kulturnog naslijeđa Mostara. U Muzeju Hercegovine, čuvaru sjećanja i zaštitniku kulturnog i historijskog naslijeđa, koji je nominovan za Evropsku nagradu EMYA 2016. godine za inovativne muzeje, učenici su imali priliku doživjeti prirodne ljepote Hercegovine i najznačajnije historijske događaje kroz savremene zvučne, vizuelne i interpretacijske elemente. I dok većina posjetilaca samo pređe preko Starog mosta, često nesvjesni veličine njegove konstrukcije, posjetom Muzeju Starog mosta, učenici su istražili podzemni labirint i vidjeli izvorno kamenje korišteno za izgradnju.

Nakon obilaska mostarskih znamenitosti, u historijskoj, 300 godina staroj Bišćevića kući, učenici su razgovarali o putovanju i iskustvima. Kroz grupne aktivnosti, ispričali su zamišljeno putovanje kulturnim naslijeđem, opisujući putovanje Hercegoviom, obilazak Starog grada i znamenitosti muzeja. “Današnje aktivnosti su bile odlične i za učenike i za roditelje; nemaju sličnih prilika i sretna sam što su provesti vrijeme s vršnjacima iz Mostara. Svaka prilika da nauče nešto novo u novom okruženju uz posebno planirane i njima prilagođene aktivnosti je veoma značajna,” naglasila je Belma Hadžihasanović, pedagog Centra.

Zaštita i promoviranje prava djece s poteškočama u razvoju je jedan od ciljeva Evropske unije i kontinuiranom pomoći Bosni i Hercegovini, EU nastoji osigurati jednaka prava i pristup pravima svim građanima. Povećanje svijesti, učešća i kapaciteta zajednica i inkluzije djece su neophodni kako bi se osigurala pozitivna društvena promjena.