Jačanje turističke ponude i povezivanje regija revitalizacijom Ćirine staze

Željeznica uskog kolosijeka u Hercegovini i dubrovačkim regijama izgrađena je početkom 20. stoljeća i povezivala je Mostar s Dubrovnikom i Konavlima u Hrvatskoj. Prvi „Ćiro“ prošao je ovom prugom 15. jula 1901., a više od stoljeća  ideja za revitalizacijom ove pruge kao biciklističke staze rađa se s obje strane granice kako bi se pruga sačuvala […]



Željeznica uskog kolosijeka u Hercegovini i dubrovačkim regijama izgrađena je početkom 20. stoljeća i povezivala je Mostar s Dubrovnikom i Konavlima u Hrvatskoj. Prvi „Ćiro“ prošao je ovom prugom 15. jula 1901., a više od stoljeća  ideja za revitalizacijom ove pruge kao biciklističke staze rađa se s obje strane granice kako bi se pruga sačuvala kao kulturno historijsko nasljeđe i razvila nova turistička ponuda.

„Evropska unija je podržala projekat „Ćiro – Staza svjetske baštine“ i na taj smo način u ovo vrijeme pandemije stekli određene komparativne prednosti, koje će zasigurno i nakon ove zdravstvene krize pomoći u razvoju turizma ovog dijela Hercegovine. Za općinu Stolac kao projektnog partnera je značajno to što ćemo pomoći ne samo lokalnoj zajednici, u smislu izgradnje infrastrukture, već i to što ćemo pomoći privatnom sektoru, tj. potaknuti ih na daljnji rad i umrežavanje poljoprivrede, turizma i kulturnog turizma,“ ističe Maja Lopin, direktorica JU Radimlja iz Stoca.

Turističke ponude duž pruge starog kolosijeka koje povezuju opštine Stolac, Ravno, Čapljinu i Mostar će se promovisati na jedinstven način, a korištenje novih informacijskih alata i modernih medija unaprijedit će kvalitetu i vidljivost bicklističke staze duž zaštićenog područja UNESCO-a u Bosni i Hercegovini i na taj način otvoriti nove poslovne mogućnosti za lokalne proizvođače i pružaoce usluga.

Ova biciklistička staza spaja dva različita prekograničnih područja i kao takva će biti prepoznata kao jedinstvena turistička ponuda s jasnim identitetom. Staza će povezivati veliki broj turističkih atrakcija iz Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske uključujući Stari most u Mostaru koji je pod UNESCO zaštitom, Stari grad Počitelj, pravoslavnu crkvu u Žitomisliću, Park prirode Hutovo blato, rimske ruševine Mogorjelo, špilju Vjetrenicu koja je trenutno na uvjetnoj listi UNESCO-a, pravoslavni manastir Zavalu, krško Popovo polje, Stari grad Dubrovnik koji je pod UNESCO zaštitom, krško Konavosko polje te brojne vinarije, mostove, tunele, rijeke i polja ovog područja.

„Rezultat ovog projekta je nešto što nama zaista treba, a to je promocija svih objekata koji se nalaze uz ili na stazi, što nam je i bio jedan od glavnih ciljeva. Također nam je bitno napraviti jednu identifikacijsku kartu, tzv. „Heritage Pass“, koju će svi turisti koji žele posjetiti sve lokacije moći koristiti kao jedinstvenu ulaznicu,“ kaže  Nikša Vuletić iz JU Vjetrenica, Ravno.

Prepoznavanje i ulaganje u turističke potencijale Hercegovine, regije bogate kulturnim, historijskim i vjerskim nasljeđem zasigurno dovodi do jačanja svijesti o bogatim prirodnim resursima za jačanje privrede i lokalnih zajednica. Nove mogućnosti za promociju, nova radna mjesta, posjetioci i turisti kojima će na jedinstven način biti prezentirana bogata ponuda ovog područja imat će priliku uživati u ljepotama Hercegovine, proći historijskom Ćirinom stazom i uživati u historijskim atrakcijama duž staze kao što su Eiffelov most, Mustajbegov most, nekropola u blizini Hutovog blata i brojne druge.

Evropska unija je prepoznala potencijal ovog projekta te ga podržava kroz Program prekogranične saradnje u kojem sudjeluju JP „Vjetrenica-Popovo polje“ kao vodeći partner te organizacija REDAH, Općine Čapljina, Ravno i Neum, Turistička organizacija grada Trebinja i Udruga „Hercegovina Bike“ iz Bosne i Hercegovine. Uspješna saradnja javnog i privatnog sektora te organizacija civilnog društva koje sudjeluju u provođenju projekta još jedan su pokazatelj neophodni zajedničkog djelovanja na unapređenju i jačanju privrednih potencijala Bosne i Hercegovine.