Promijenimo navike, spasimo planetu

Naše potrošačke navike su odgovorne za 60-70% svih direktnih i indirektnih emisija gasova što nas navodi da se zapitamo šta mi kao konzumeri možemo učiniti za okoliš. Naravno, naš uticaj [&he...



Naše potrošačke navike su odgovorne za 60-70% svih direktnih i indirektnih emisija gasova što nas navodi da se zapitamo šta mi kao konzumeri možemo učiniti za okoliš. Naravno, naš uticaj se razlikuje u zavisnosti o nivou prihoda, a općenito varira i u zavisnosti od razvijenosti države. Prema Global Demographics-u, 21% domaćinstava predstavlja 61% ukupnog globalnog prihoda. Iz toga proizilazi da i odgovornost prema okolišu bi trebala biti srazmjerna količini prihoda.

Načini na koje možemo individualno napraviti razliku.

1) Upoznajte svoje vlastite emisije kako biste mogli raditi na njihovom smanjenju, računanjem otiska karbona. footprintcalculator.org, conservation.org ili WWF. Šta možete učiniti da smanjite vrijednost?

2) Nastojte da dobijete pristup informacijama. Danas je često teško razumjeti utjecaj proizvoda koje kupujete, a da biste to uspjeli informišite se, potražite informacije jer su sve dostupnije.Tražite od vlada povećanje tačnosti i transparentnosti u vezi sa mjerenjem industrije i izvještavanjem o uticaju na životnu sredinu. Prema istraživanju Eurobarometra, 72% građana EU slaže se da informacije o ugljičnom otisku na proizvodima trebaju biti obavezne. Potreban je sistem informisanja potrošača.

3) Donosite prave odluke kao potrošači. Iako ne izgleda uvijek tako, povećani pristup informacijama često dokazuje da postoji više izbora. Jedino tako potrošač može birati proizvode pametno. To nerjetko iziskuje i veća ulaganja, tako da treba na to biti spreman. Kvalitetniji proizvodi ili usluge najčešće su skuplji od onih sa visokim stepenom zagađenja.

5) Budite „eko-influenseri“. Pomozite drugima da povećaju svoju svijest, educirajte najbliže kako bi razumjeli uticaj svojih potrošačkih navika na okoliš. Pomozite im da donesu bolje odluke , posebno u sredinama u kojima to nije učinjeno kroz obrazovni sistem.

Dok jedni misle da je odgovornost za rješavanje klimatskih promjena na vladama i industriji, a drugi na potrošačima, istina je negdje na pola puta. Svaki od ovih segmenata ima važnu ulogu pa čak i mi pojedinačno. Što više trošimo, veća nam je odgovornost i upravo zato je potrebno osvijestiti sebe i druge, potražiti informacije, napraviti oprezan izbor i stvoriti potražnju za boljim proizvodima. Samim tim će se i proizvođači na neki način potaknuti da se ozbiljnije odnose prema okolišu.