02. Maja 2021.
Svjetski dan djevojčica u IT sektoru
Petra i Valentina dokazuju da #STEM oblasti itekako zaslužuju veće učešće djevojčica i žena te da zajedno možemo pomoći novim generacijama naučnica i istraživačica Povodom 22. aprila, Svje...
Petra i Valentina dokazuju da #STEM oblasti itekako zaslužuju veće učešće djevojčica i žena te da zajedno možemo pomoći novim generacijama naučnica i istraživačica
Povodom 22. aprila, Svjetskog dana djevojčica u IT sektoru, razgovarali smo s Petrom Miloš, učenicom i Valentinom Vidović, koordinatoricom Evropske sedmice robotike u BiH
Petra: “Mnogo manje djevojčica sudjeluje u IT aktivnostima. Iz vlastitog primjera znam da robotika, informatika itd.,mogu biti jednako zanimljivi i djevojčicama te ih treba poticati više da se bave tim zanimanjima. Položaj djevojčica u STEM oblasti se može poboljšati organiziranjem različitih radionica ciljanim isključivo na djevojčice, pokazivanjem primjera žena koje su uspjele u tim zanimanjima i slično.”
Valentina: “STEM bi trebao već u osnovnoj školi biti blizak svima, ne samo djevojčicama. Nastavnici, nosioci obrazovnog sustava, su važna karika jer mi prvi uvidimo interesovanja i talente te možemo usmjeravati učenike. Podrška i motivacija su ključni, pogotovo kada je riječ o djevojčicama. Trudim se učenicima omogućiti što kvalitetniju nastavu koja će im biti korisna bez obzira kojim će se zanimanjima baviti. Osim osnova informatičke pismenosti i okretnosti, propisanih nastavnim planom i programom, volim “iskočiti” izvan tog plana i naučiti ih ono što traže današnja zanimanja u IT sektoru. Vrlo rado sudjeluju u nastavi kada se radi o programiranju, elektronici, robotici gdje uvijek nastojim te sadržaje više potencirati među djevojčicama.
STEM proučavamo i na sekciji robotike te unutar jedne grupe posebno osmišljene za djevojčice. Zajedno sa članovima sekcije sudjelujemo i posjećujemo razna IT i STEM događanja (Europska noć istraživača, SPARK aktivnosti, konferencije, Europski tjedan robotike, Europski tjedan kodiranja, natjecanja, organiziramo otvorene dane robotike u našoj školi i slično). Smatram kako su to sve dobre prakse jer upravo na takvim našim mini putovanjima i projektima stvore se nove ideje koje oni implementiraju u svom radu.”